Saturday 5 March 2011

Akhirnya Kau Melangkah Pergi

Andainya bisa ku luahkan kekalutan ini
Sebelum kau pergi….tinggalkan namamu di sini

Pasti tidak aku gentar
Menghadapi apa jua yang akan terjadi.

Apakah yang aku igaukan akan menjadi kenyataan
Bagaimana harus ku gagahi lagi diri yang terlara…

—————————————————————–

*Chorus

Tanpa terasa bahangmu hampir di sisi
Dapatkah aku bertahan seksa menanti

Siapalah aku di sisimu
Siapalah aku untuk membantahmu

Walaupun kita saling mengerti
Akhirnya kau melangkah pergi….

—————————————————————–

Meskipun kini ku sendiri melayari lautan
Yang tak bertepi….berdiri tanpamu di sini

Hati yang luka ku ubati
Ku cekalkan diri sujud pada Ilahi.

Apakah ini semua suratan bak pungguk yang merindukan bulan
Bagaimana harus ku hapuskan jejak rindu yang membara…

*Ulang Chorus

Sesungguhnya ku tak terdaya menahanmu lagi
Akhirnya Kau Melangkah Pergi


Original Poem by:  nasriq ilyani

Composed by:  H umaizieH assan

0 comments: